Jarní klauzury jsou pravidelně organizovány ve spojení s jedním nejznámějším designovým studiem v ČR, Fiala&Šebek Visual Communication. A protože u nás na škole stoupá nejenom počet žáků, ale i jejich kvalita, firma se uvolila věnovat na hodnocení klauzur tentokrát celé dva dny. A oba byly zaplněny až do pozdních odpoledních hodin. Žáci presentovali, obhajovali a získávali užitečnou zpětnou vazbu od profesionálů z oboru.
Cílová skupina ovlivňuje tvorbu designu
Letošní téma bylo vytvoření vizuálního stylu pro nealko řadu nápojů určených pro cílovou skupinu 8 – 12 let. Žáci se k projektu postavili většinou velmi zodpovědně, udělali si průzkumy u dětí z cílové skupiny, vyrazili do nákupních center seznámit se s konkurencí a následovalo tvoření moodboardů, skic a dlouhých debat ve skupinách nad konečným stylem. Výsledky byly velmi pěkné, a většina skupin i jednotlivců mohou být se svými pracemi opravdu spokojeni a škola se může pyšnit dalšími šikovnými studenty ????
Vyhodnocení za účasti vedení školy
Pak následovalo pár dní napětí a v pondělí přišel den D, tedy slavnostní vyhodnocení klauzur za účasti ředitele školy, který zároveň nejlepší projekty ocenil finančně motivovanými vouchery, které studenti mohou využít pode svých potřeb či preferencí. I když původně bylo naplánováno ocenění vždy jen jednoho „Best of Best“ z každé třídy, nakonec u nejlepších tříd 3.GDO a 1.GDOB, nezbylo než vyhlásit naprosto rovnocenné ceny dvě. Úžasné bylo, že se řadě skupin povedlo dosáhnout při hodnocení plného počtu 40 bodů. Dík však patří za vysokou kvalitu i dalším skupinám, které dělilo od vítězství třeba jen několik bodů.